Eivor Meisler: Bahánihkkánis Mepusa ja Kamikazeveahka

Mepusa er en grusom katt. Når hun blir sint torturerer hun mus. Nå er Pipp i hennes fangenskap. Musene gjør opprør og skriver brev til Kamikazepatruljen, som jobber for å beskytte små dyr mot slemme katter. Men Mepusa er utspekulert og beryktet. De vil gjøre alt de kan for å befri Pipp fra Mepusas vold. Fortelling for småskoletrinnet (6-9 år).

Eivor Meisler, bosatt i Tromsø, forfatterdebuterer med denne fortellinga om den grusomme katta Mepusa og hennes feider med musene på en bondegård i Bonvika.

Eivor vuosttas girji. Viimmat beassá čájehit iežas fantasiija, ja attáldagaid čállit gelddolaš muitalusaid mánáide. Vuosttas girjjis lohkat bussá Mepusa ja sáhpániid riidduid birra Bonvika boanddadálus. Dan maid Mepusa ii dieđe lea dat ahte sáhpániin leat buorit oktavuođat olggobealde dálu. Fargga son fuobmá makkárat sii leat. Eivor orru Tromssas, čállimin juo ođđa muitalusa Bonvika ealliid birra.

ISBN: 978-82 8263-318-5. ČálliidLágádus, 2018. 63 s. Innb. 195.- (kan kjøpes gjennom Biblioteksentralen, adlibris og haugenbok)