Northern Soul: The Album (vinyl)

northern-soul-the-albumNorthern Soul: The Album er musikken som ble laget til bestillingsverket Northern Soul. Den ble  laget for Varangerfestivalen 2014 av Herman Rundberg og Simone Grøtte. Forestillingen var en hyllest til og en reise i den nordnorske sjelen.
Musikken til verket er komponert av Herman Rundberg i samarbeid med artistene Mari Boine, Kråkesølv, Petter Carlsen, Kjetil Holmstad-Solberg, SlinCraze og Ole Jørn Myklebust som deltar på albumet. Singlene fra albumet Hjemmeseier (Kråkesølv) og Fillii Fillii (Mari Boine)  har begge vært listet på NRK P1. Tekstene er på engelsk, norsk og samisk.
Tilgang i Spotify: Norhern Soul: The Album (11 spor, 58 min.)
Trace (Herman Rundberg og Petter Carlsen; musikkvideo laget av Ørjan Bertelsen)
Hjemmeseier (musikk: Herman Rundberg og Kråkesølv, dans: Simone Grøtte, film Ørjan Bertelsen)
Mano Music, 2015. 1 vinylplate (8 sanger). Kan bestilles fra Mano Music